Nyttan av att blogga varje dag

av RetorikKalle

Blogg 100 är inne på upploppet och det har blivit dags att fundera över vad denna bloggutmaning gett mig utöver övning i konsten att väldigt snabbt gå från tanke till färdigt blogginlägg.

Den främsta nyttan för mig av att delta i #blogg100 är att jag lyckats göra skrivandet till en daglig rutin. På så sätt har jag förmått sätta ord på en del av de tankar som varje dag far genom mitt huvud. För jag är övertygad om att man behöver sätta ord på sina tankar för att blir klar över vad man tänkt.

Dessutom tror jag att jag blivit en bättre läsare, både av bloggar och av andra texter. För den som vill förstå en text måste förstå relationen mellan att fundera och att skapa. Och den förståelsen får man genom att själv fundera och skapa.

Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

