Mitt bästa tips för att lyckas blogga varje dag

av RetorikKalle

Så här mot slutet av #blogg100 funderar jag över vad utmaningen gett. En stor vinst för mig är att det har varit ett bra sätt att komma igång med att blogga varje dag.

Det går inte en dag utan att jag ser eller hör något som jag går igång på och vill kommentera. Tricket är att förvandla det från en tanke i huvudet till ord i bloggen. Mitt bästa tips för att lyckas med det är att skriva ned några meningar direkt när tanken dyker upp.

Ibland redigerar och publicerar jag texten samma dag. Och ibland väntar jag tills det händer något som gör min tankegång aktuell. Så var det när jag skrev om bråket mellan komikerna Karin Adelsköld och Mårten Andersson. Då hade jag ett färdigt inlägg om vikten av att formulera sig väl när man skriver mail som behövde ett illustrerande exempel. Bråket om huruvida kvinnliga komiker drar publik fungerade både som ett bra exempel på vad ett illa formulerat mail kan ställa till med och som ett sätt att göra mitt blogginlägg mer aktuellt och relevant.

Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar